Support- og Hendelseshåndteringsbord - Integrert Forespørsel- og Hendelseshåndteringstjeneste
Tjenesten for Integrert Håndtering av Forespørsel og Hendelser (SGIDI) sentraliserer håndteringen av forespørsel og hendelser fra brukerne, og sikrer en rask og effektiv respons. Strukturert i tre nivåer av støtte, håndterer den enkle problemer på nivå 1, mer komplekse saker på nivå 2, og kritiske hendelser på nivå 3. Prosessen inkluderer innsendelse, klassifisering, tildeling, oppfølging, løsning og avslutning av billetter, med regelmessig kommunikasjon med brukerne. Verktøyene som brukes inkluderer billettstyringssystemer, kunnskapsbaser, kommunikasjonsplattformer og overvåkningssystemer. Ytelsen måles ved hjelp av indikatorer som responstid og løsningstid, samt brukertilfredshet. SGIDI forbedrer effektiviteten, reduserer avbrudd og sikrer full åpenhet og sporbarhet, og spiller dermed en avgjørende rolle i effektiv håndtering av organisasjonens informasjonsteknologi.