...OPTIMA designer og produserer hydro-mekaniske transmisjonsenheter for spesielle lastebilapplikasjoner. Deres posisjon mellom girkassen og bakakselen gjør det mulig å endre kjøretøyets drift fra mekanisk til hydrostatisk via en dedikert hydraulisk krets. Designet for kontrollert hastighet, har OPTIMA hydro-mekaniske transmisjonssystemer en ekstra PTO som eliminerer behovet for en hjelpe motor...
... distribusjon av reaktantene.
1: Variabel turtall ved hjelp av hydrostatiskdrivverk eller frekvensregulering
2: Produktberørte materialer kan velges i C-stål eller alle vanlige austenitiske stål.
3: Trykkområder opptil 50 bar
4: Temperaturer opptil 650 °C
5: Akseltetninger med dobbeltvirkende glidende ringtetninger
6: Levering med perifere anleggskomponenter til systemløsning
7: Trommelstørrelser kan velges i 5, 10 og 20 l...
... fresing
—Hydrostatisk lagring i C-aksen
—Rund- og planlauffeil under 1 µm
—Delingsnøyaktighet ± 1 vinkelsekund
—Lineære drivverk i X- og Y-aksen (hvis valgt)
—Nøyaktigheter på opptil IT0
—Bordets varige belastning opptil maks. 1000 kg
—Nyutviklet kontrollkonsept basert på Siemens Sinumerik ONE
—Enkel og kontinuerlig betjening, høy tilgjengelighet gjennom 3-trinns feilhåndtering
—Elektronisk vedlikeholdslogg (veiledning, protokollering, online hjelp)...
... transport av store og tunge varer. Mulighet for kombinasjon av enkeltmoduler i lengde- eller tverrretning med nyttelaster på over 10.000 t. Alternativt kan disse tungtransportkjøretøyene også utstyres med hydrostatiskdrivverk. Flysklepere og bergingsutstyr: De stangløse flysklepene muliggjør økonomisk og fleksibel sleping av fly. De 4 størrelsesklassene dekker hele flypaletten, helt opp til A380. I tillegg tilbyr selskapet ulike flybergingssystemer for berging av havarerte fly, hengere, lavtlaster.