Produkter for turbine (3)

turbokompressorinstallasjon - følg våre tips

turbokompressorinstallasjon - følg våre tips

Turbokompressoren er en veldig delikat og sofistikert mekanisme, en mekanisme som sjelden går i stykker av seg selv, med mindre det har gått mange kilometer. Det er flere faktorer som bestemmer når turboen går i stykker. Her er noen tips som vil være til hjelp for de som installerer turbokompressoren.
Nye og renoverte turboer

Nye og renoverte turboer

Dien tilbyr et svært bredt utvalg av korrekt kalibrerte turbiner ved hjelp av høyt sofistikerte strømbanker. Takket være dette utstyret testes turboen på benken, og simulerer dens faktiske driftsforhold.
årsaker til skader på turboladeren - de vanligste tilfellene

årsaker til skader på turboladeren - de vanligste tilfellene

fremmedlegemer Skader på kompressorhjulet eller de variable bladene, forårsaket av små gjenstander som kommer inn med høy hastighet i turbinen eller kompressorhuset, noe som fører til begrensninger i bevegelsene til bladet og en ubalanse i hjulet. MANGEL PÅ SMØRING Skader forårsaket av slitasje på turbokompressoren og overføring av materiale skapt av metall-til-metall friksjon, høye temperaturer forårsaket av innsnevringer i inngangen til oljeledningen, feil plassering av pakningen og bruk av flytende pakninger eller smøremidler av dårlig kvalitet. KONTAMINASJON AV OLJE Skader på turbokompressorens lagersystem, vanligvis forårsaket av en høy konsentrasjon av suspendert karbon i oljen, forårsaket av sjeldne oljeskift og filterbytter eller dårlig vedlikehold. Skader på lagrene kan også skyldes metallpartikler forårsaket av motorens slitasje eller stålfragmenter suspendert i oljen som følge av en intervensjon.