Konverteringsoptimalisering (CRO)
Hos Grafikr A/S er en av våre største tjenester konverteringsoptimalisering, hvor vi hjelper våre kunder med å få flere av sine besøkende omdannet til betalende kunder.
For å lykkes med konverteringsoptimalisering, også kalt CRO, er det viktig at vi kjenner hele kundereisen fra A til Z. Deretter analyserer vi data på nettbutikken med verktøy som Shopify, Hotjar og Google Analytics for å få et datagrunnlag og innsikt i atferden.
Deretter tester vi våre hypoteser, som kan være en redesign av en produktside med formålet om å få flere til å klikke på "legg i handlekurv"-knappen. Til dette lager vi en A/B Splittest, slik at vi igjen får data før vi implementerer det nye designet basert på magefølelse. På den måten kan vi øke konverteringsraten for den enkelte nettbutikk kontinuerlig, da vi tester og har et gyldig datagrunnlag for våre implementeringer.
Hvis vi skal hjelpe deg og din nettbutikk med konverteringsoptimalisering, så kontakt oss på www.grafikr.dk