Produkter for software (99)

Programvareprototyper

Programvareprototyper

Vertikale og horisontale prototyper / Stikkprøver, Proof of Concept for nyskapende og risikofylte programvareprosjekter Står du overfor et utfordrende programvareprosjekt eller -migrering, der du ikke har de nødvendige kapasitetene (kvalitativt og kvantitativt) tilgjengelig, eller som er preget av store risikoer eller usikkerheter? Gjennom vertikale og horisontale prototyper kan prosjektets risiko minimeres, da brukeropplevelsen kan vurderes før implementeringen av utvalgte funksjoner i frontend, og den tekniske gjennomførbarheten kan evalueres gjennom Proof of Concept og vertikale stikkprøver.
pro-Plan: Byggeplanleggingsprogramvare

pro-Plan: Byggeplanleggingsprogramvare

Alle prosjekter i fokus pro-Plan gjør det mulig for deg, som digital byggeplanlegger, å gjennomføre alle planendringer uten problemer, selv i komplekse prosjekter. Programvaren for byggeplanlegging beregner endringer og forskyvninger og gir deg indikasjoner på hvilke effekter planendringene vil ha i de påfølgende ukene. • Produktivitet Planendringer i byggeutførelsen kan føre til problemer med koordineringen av underleverandører. Med pro-Plan varsler du involverte selskaper når det skjer planendringer i henhold til bygge-dokumentasjonen i appen. Slik er alle involverte alltid informert. • Oversiktlig planlegging Med pro-Plan planlegger du for dine omfattende prosjekter i et oversiktlig GANTT-diagram. Slik mister du aldri oversikten over prosjektfremdriften. • Datakonsistens Som sentral byggeplanlegger gir pro-Plan muligheten til å arbeide med en enhetlig datagrunnlag. Programvaren muliggjør en sømløs byggeprosessplanlegging og sikrer optimal byggeutførelse. _____ Forenklet byggeprosessplanlegging via programvare Den omfattende pro-Plan programvaren forenkler byggeprosessplanleggingen og tilbyr mange funksjoner for å forenkle din arbeidsdag. • Oversiktlig byggeplanlegging Med GANTT-diagrammet kan du tydelig vise alle prosjektfaser og oppgaver i byggeplanen. En plan-virkelighets sammenligning viser den kritiske veien og ulike avvik. Planer kan enkelt sendes digitalt og skrives ut i alle størrelser. • INTEGRASJON Programvaren tilbyr omfattende grensesnitt til alle store AVA-leverandører, som RIB Software og ORCA Software, samt et valgfritt grensesnitt til MS-Project. En utvidelse med pro-Report muliggjør integrering av mangelhåndtering i planleggingsverktøyet. • PRO-CONTO Dette verktøyet støtter effektiv finansierings- og kontantstrømsplanlegging. Det visualiserer alle kostnader og betalinger tidsmessig i byggeprosessplanleggingen og tilbyr mange evalueringsmuligheter for å holde oversikt over betalingsfrister og kumulative kostnadsprognoser. Budsjett- og kostnadskontroll per fagområde gir mer transparens og planleggingssikkerhet. • PRO-RESSOURCE Programvaren muliggjør praktisk team- og ressursplanlegging direkte i byggeplanen. Belegg og tilstedeværelse kan overvåkes for å sikre optimal byggeprosessplanlegging på byggeplassen.
Skoleadministrasjonsprogramvare for Waldorfskoler

Skoleadministrasjonsprogramvare for Waldorfskoler

ATLANTIS skoleprogramvare tilbyr Waldorfskoler en skreddersydd løsning for effektiv administrasjon og støtte til deres spesielle pedagogiske behov. Med ATLANTIS kan ulike skole-spesifikke avgifter som skolepenger, opptaks- og bussavgifter effektivt faktureres. Programvaren muliggjør også fleksibel administrasjon av fag- og periodeundervisning samt opprettelse av individuelle, tekstbaserte vitnemål uten karakterer, noe som støtter de spesielle verdiene i Waldorfpedagogikken. Basismodulen til ATLANTIS dekker alle viktige administrative funksjoner, inkludert elev- og læreradministrasjon, klasseroms- og dokumentadministrasjon. Utvidelsesmoduler som faktureringsmodulen for skolepenger, søker-modulen og kursadministrasjonen tilbyr ytterligere muligheter for å optimalisere administrative prosesser. I tillegg kan moduler for videregående administrasjon, personaladministrasjon og timeplanlegging legges til. Hovedfunksjoner og fordeler: • Individuell fakturering av skolepenger med hensyn til spesielle betingelser • Støtte for periode- og fagundervisning med fleksibel kursadministrasjon • Tekstbasert vitnemålsopprettelse for en personlig og elevvennlig vurdering • Modulare utvidelser for videregående, personal- og timeplanlegging • Integrasjon med LDAP og WebUntis samt digitale klassebøker for en moderne skoleorganisasjon
Skoleadministrasjonsprogramvare for yrkesfaglige skoler (yrkesskoler)

Skoleadministrasjonsprogramvare for yrkesfaglige skoler (yrkesskoler)

ATLANTIS er en spesialutviklet programvareløsning som møter de unike kravene til yrkesfaglige skoler. Med ATLANTIS drar yrkesfaglige skoler nytte av en omfattende og tilpassbar plattform som optimaliserer både administrasjonen av elever og koordineringen med lære- og praksisbedrifter. Programvaren tilbyr en sentral bedriftsdatabase for effektiv administrasjon av alle eksterne partnere, et brukervennlig grensesnitt for elevopptak, og muliggjør opprettelse av yrkesspesifikke vitnemål som er målrettet mot ulike utdanningsveier. Takket være den fleksible modulstrukturen kan ATLANTIS tilpasses individuelt til behovene til din yrkesfaglige skole. Funksjoner som administrasjon av time- og vikarplaner eller dokumenthåndtering for samarbeidende bedrifter kan integreres sømløst. ATLANTIS er den ideelle helhetlige løsningen for moderne, digital skoleadministrasjon. Her er den tilpassede produktbeskrivelsen for ATLANTIS – skoleadministrasjonsprogramvare for yrkesfaglige skoler: Tittel: ATLANTIS – skoleadministrasjonsprogramvare for yrkesfaglige skoler (yrkesfagskoler) Produktkategori: Utdanningsadministrasjon / programvare for yrkesfaglige skoler og utdanningssentre Beskrivelse: ATLANTIS er en spesialutviklet programvareløsning som møter de unike kravene til yrkesfaglige skoler. Med ATLANTIS drar yrkesfaglige skoler nytte av en omfattende og tilpassbar plattform som optimaliserer både administrasjonen av elever og koordineringen med lære- og praksisbedrifter. Programvaren tilbyr en sentral bedriftsdatabase for effektiv administrasjon av alle eksterne partnere, et brukervennlig grensesnitt for elevopptak, og muliggjør opprettelse av yrkesspesifikke vitnemål som er målrettet mot ulike utdanningsveier. Takket være den fleksible modulstrukturen kan ATLANTIS tilpasses individuelt til behovene til din yrkesfaglige skole. Funksjoner som administrasjon av time- og vikarplaner eller dokumenthåndtering for samarbeidende bedrifter kan integreres sømløst. ATLANTIS er den ideelle helhetlige løsningen for moderne, digital skoleadministrasjon. Hovedfunksjoner og fordeler: • Sentral administrasjon av lære- og praksisbedrifter • Enkel elevopptak og -administrasjon via et intuitivt grensesnitt • Yrkesspesifikke vitnemål for skreddersydd dokumentasjon • Modulær struktur for fleksibel tilpasning til skolebehov • Effektiv planlegging og dokumentasjon av undervisningstider og timeplaner
Skoleadministrasjonsprogramvare for utdanningsinstitusjoner

Skoleadministrasjonsprogramvare for utdanningsinstitusjoner

ATLANTIS tilbyr utdanningsinstitusjoner og tiltaksgivere innen voksenopplæring en spesialisert og tilpassbar programvareløsning for administrasjon og organisering av deres utdanningsprogrammer. Programvaren inkluderer viktige funksjoner som en sentral driftsdatabase for administrasjon av partnerbedrifter, langsiktig planlegging for flerårige aktiviteter samt en praksisadministrasjon for effektiv organisering og dokumentasjon av praksistid. Gjennom sømløs integrasjon med offentlige institusjoner, som BAföG-kontorer og arbeidsformidlinger, letter ATLANTIS overholdelse av lovbestemte krav og datadeling. Den modulære strukturen i programvaren gjør det mulig for utdanningsinstitusjoner å tilpasse ATLANTIS individuelt til sine spesifikke behov, uten unødvendige funksjoner. Grunnmodulen dekker alle vesentlige administrative oppgaver og kan ved behov suppleres med ekstra moduler for å sikre en optimal løsning for hvert behov. Hovedtrekk og fordeler: • Sentral driftsdatabase for administrasjon av partnerbedrifter • Langsiktig planlegging for organisering av flerårige utdanningstiltak • Effektiv administrasjon og dokumentasjon av praksistid • Integrasjon med offentlige institusjoner for enkel samarbeid • Modulær tilpasning til spesifikke krav fra utdanningsinstitusjoner
Algoritmeutvikling (Programvareutvikling)

Algoritmeutvikling (Programvareutvikling)

Vi utvikler algoritmer for de mest krevende kundekravene innen nøyaktighet og pålitelighet. Vi skiller oss ut med vår dype forståelse for fysiske og matematiske sammenhenger, samt vår vitenskapelige arbeidsmetode. For utviklingen av våre algoritmer benytter vi ulike metoder fra områdene matematikk, fysikk, numerikk, statistikk, data science og kunstig intelligens (KI). Gjennom vårt brede metoderepertoar kan vi velge teknologien som passer best til dine krav.
Matematisk optimalisering: Programvareutvikling

Matematisk optimalisering: Programvareutvikling

Utvikling av optimaliseringsprogramvare Programvareutvikling for å løse komplekse optimaliseringsproblemer innenfor områdene operations research, optimaliseringsregning, bedriftsplanlegging, matematisk optimalisering eller lineær optimalisering.
Prediktiv Dataanalyse - Rådgivning, Utvikling og Implementering

Prediktiv Dataanalyse - Rådgivning, Utvikling og Implementering

Prediktiv analyse, den fremadskuende dataanalysen, gir deg handlingsanbefalinger og hjelper deg med å ta informerte og lovende beslutninger. Bruksområdene er mange, og du kan støtte hele bedriftsstyringen, fra innkjøp til produksjon og videre til salg og markedsføring. Også de fremadskuende analysene drives i dag i stor grad av bruken av kunstig intelligens (KI). Basert på maskinlæring og prognosealgoritmer, kan disse applikasjonene forutsi sannsynligheten for fremtidige hendelser. Er du interessert, ta gjerne kontakt med oss uten forpliktelser. Din kontaktperson: Jörg Kremer, Tlf. 089 589394 40, joerg.kremer@mip.de Foto: shutterstock_155818535
Kunstig Intelligens i Bedrifter - Rådgivning, Programvareutvikling og Implementering

Kunstig Intelligens i Bedrifter - Rådgivning, Programvareutvikling og Implementering

Trenden med kunstig intelligens (KI) er fortsatt sterk over hele verden, og mange selskaper leter etter nye bruksområder eller har allerede implementert KI. De fleste selskaper ser på KI som en viktig faktor for bærekraftig forretningssuksess. Når man når punktet der tankene blir mer konkrete og bruksområdet er identifisert, bør den første prototypen implementeres så raskt som mulig. Da oppstår det neste spørsmålet. Skal jeg satse på standard KI-tjenester eller utvikle noe selv? Vi hjelper deg med å finne meningsfulle bruksområder for KI i ditt selskap eller område, og implementere skreddersydde løsninger, eller der det er hensiktsmessig, integrere ferdige KI-tjenester. Ta kontakt med oss for en første uforpliktende konsultasjon. Din kontaktperson står klar til å hjelpe deg: Jörg Kremer, Tlf. 089 589394 40, joerg.kremer@mip.de Foto: shutterstock_540433684
IBM Data Warehouse-løsninger - On-Premises, On-Cloud og Integrert Appliance Data Warehouse-løsninger

IBM Data Warehouse-løsninger - On-Premises, On-Cloud og Integrert Appliance Data Warehouse-løsninger

Satse på IBM sine Data Warehouse-løsninger, som gir deg en kraftig og fleksibel plattform for all din dataanalyse. Støttet av og basert på AI, tilhører alle plattformene IBM Db2®-produktfamilien og tilbyr en felles SQL-motor for optimalisering av forespørselene og funksjoner for maskinlæring for å forbedre datastyringsytelsen. Mer informasjon om løsningene og om lisens- og prismodeller får du i en første uforpliktende samtale - ring oss! Din kontaktperson står klar til å hjelpe deg: Ralf Mühlhofer, Tlf. 089 589394 26, ralf.muehlhofer@mip.de Foto: shutterstock_533318974
Vise data riktig - Løsninger for datavisualisering - Rådgivning, utvikling og implementering

Vise data riktig - Løsninger for datavisualisering - Rådgivning, utvikling og implementering

Den riktige visuelle dataanalysen er mer enn en viktig del av alle Business Analytics-applikasjoner, for resultater må forstås og ikke tolkes. Du har mange muligheter for fremstilling. Som regel er det diagrammer, i form av sirkel-, kakestykke-, punkt-, linje-, søyle- eller stolpediagrammer. Men det finnes langt mer, som for eksempel pivot-tabeller, boblediagrammer eller geografiske fremstillinger. For at du skal finne den riktige typen for visning av dine dataanalyser, støtter vi deg i prosessen. Fra valg av riktig verktøy til design av rapportene dine og om nødvendig opplæring av teamene dine. Ta kontakt med oss for en første uforpliktende konsultasjon. Din kontaktperson står klar til å hjelpe deg: Ursula Flade-Ruf, Tlf. 089 589394 12, ursula.fladeruf@mip.de Foto: shutterstock_408277612
Riktig Dataanalyse - Business Analytics Løsninger - Rådgivning, Utvikling og Implementering

Riktig Dataanalyse - Business Analytics Løsninger - Rådgivning, Utvikling og Implementering

Enten det gjelder controlling, salg, markedsføring eller produksjon, hjelper dataanalyser deg med å få virksomheten på rett spor. Bruksområdene for analysene virker nesten uendelige, fra evaluering av bedriftsnøkler til salgsdata i kombinasjon med bruker- og værdata, til analyse av sensordata for overvåking av produksjonsprosesser. For at du skal finne det riktige verktøyet for dine dataanalyser, støtter vi deg med: • Analyse av bruksområder, rådgivning og implementering • Analyse av bedriftsdata og forretningsprosesser • Design for dashbord & co • Redesign og oppdatering av eksisterende applikasjoner • Workshops for nybegynnere / profesjonelle • Faglig støtte til fagavdelingen(e) i den løpende driften • Teknisk support Ta kontakt med oss for en uforpliktende innledende samtale! Din kontaktperson står klar til å hjelpe deg: Markus Ruf, Tlf. 089 589394 11, markus.ruf@mip.
IBM Cognos® Analytics - En bevist selvbetjeningsdataanalyseløsning basert på AI

IBM Cognos® Analytics - En bevist selvbetjeningsdataanalyseløsning basert på AI

Med IBM Cognos® Analytics får du en forretningsintelligens- og analysetjeneste som gir deg alle muligheter for visualisering, analyse og deling av dine bedriftsdata. Med denne intuitive plattformen får du et sentralt og tverrfaglig ledelsesinformasjonsystem. Bruk IBM Cognos Analytics for å få selvstendig tilgang til et mangfold av data og informasjon, modellere, analysere og visualisere dem på en tiltalende måte på bare noen få minutter. Og nå med støtte fra kunstig intelligens. Din innebygde KI-assistent hjelper deg med å lage dashbordene dine. Mer informasjon om løsningene og om lisens- og prismodeller får du i en første uforpliktende samtale - ring oss! Din kontaktperson står klar til å hjelpe deg: Elisabeth Krause, Tlf. 089 589394 23, elisabeth.krause@mip.de
IBM InfoSphere® Information Server - Dataintegrasjon, Datastyring, Datakvalitet og Datareplikasjon

IBM InfoSphere® Information Server - Dataintegrasjon, Datastyring, Datakvalitet og Datareplikasjon

IBM InfoSphere ® Information Server er en ledende plattform for dataintegrasjon som hjelper deg med å forstå, rense, overvåke og transformere dataene dine. InfoSphere Information Server tilbyr MPP-funksjoner (Massively Parallel Processing) for en høyt skalerbar og fleksibel integrasjonsplattform. Dette gjør at du kan behandle datavolumer av enhver størrelse. Fra dataintegrasjon til datakvalitet og datastyring – disse produktene støtter deg i alle prosjekter innen Big Data og dataanalyse, modernisering av datavarehus, masterdatastyring og Point-of-Impact-analyse. Mer informasjon om løsningene og om lisens- og prismodeller får du i en første uforpliktende samtale - ring oss! Din kontaktperson står til disposisjon: Ralf Mühlhofer, Tlf. 089 589394 26, ralf.muehlhofer@mip.de
IBM Db2® Database - En høyytelses relasjons DBMS med banebrytende AI-funksjoner.

IBM Db2® Database - En høyytelses relasjons DBMS med banebrytende AI-funksjoner.

Databasesystemer er og forblir uunnværlige når det gjelder lagring, bruk og behandling av data. Enten det er i varehandelsystemet, CRM, salg og markedsføring, regnskap, logistikk, produksjon eller organisasjon, lar de deg administrere databasene dine, kontrollere tilganger og sikre datakonsistens og -integritet. Våre eksperter viser deg hvordan du velger det riktige databaseadministrasjonssystemet. Slik har du ikke bare kontroll over dataene dine, men også over applikasjonene og analysene dine. IBM Db2 er et kommersielt relasjonsdatabaseadministrasjonssystem, høytytende og pålitelig. I dag mer trendy enn noen gang med fremtidsrettede AI- og datavitenskapsfunksjoner. Mer informasjon om løsningene og om lisens- og prismodeller får du i en første uforpliktende samtale - ring oss! Din kontaktperson: Elisabeth Krause, Tlf. 089 589394 23, elisabeth.krause@mip. Foto: shutterstock_1488412364
IBM Watson® Produkter og Løsninger - En Innovativ AI-Plattform for Mikrotjenester

IBM Watson® Produkter og Løsninger - En Innovativ AI-Plattform for Mikrotjenester

Nettbaserte KI-plattformer tilbyr en teknisk og økonomisk interessant løsning uten at det må investeres i eget IT-utviklerkompetanse. IBM Watson er en av de mest avanserte løsningene på dette området. Bedrifter kan på denne KI-plattformen velge blant de mest varierte mikrotjenestene for sine behov, uten å måtte gjøre egne omfattende investeringer – for eksempel i programvareutvikling, datakraft eller lagringskapasitet. Dermed kan de fokusere fullt og helt på kundespesifikk eller prosjektspesifikk opplæring av applikasjonene. Mer informasjon om denne fremragende KI-plattformen får du i en første uforpliktende samtale - ring oss! Din kontaktperson står gjerne til disposisjon: Elisabeth Krause, Tlf. 089 589394 23, elisabeth.krause@mip.de
Mobile tidsregistreringssystemer via nettbrett

Mobile tidsregistreringssystemer via nettbrett

Elegant og samtidig enkel tidsregistrering med nettbrett. Nettbrettet kan brukes både stasjonært og mobilt for å registrere arbeidstiden til de ansatte. Tidsregistrering for ansatte med Android-nettbrett. Den elegante og enkle stasjonære og mobile tidsregistreringen MomoZeit kan installeres på ethvert Android-nettbrett. Nettbrettet kan for eksempel monteres på en vegg. Alternativt kan nettbrettet brukes mobilt og er utmerket for fleksibel tidsregistrering, blant annet på byggeplasser. De ansatte kan enkelt stemple inn og ut ved hjelp av en RFID-token.
synko Labeling: Løs etiketteringsoppgaver - Håndter etiketteringsoppgaver raskt og pålitelig i Microsoft Dynamics 365

synko Labeling: Løs etiketteringsoppgaver - Håndter etiketteringsoppgaver raskt og pålitelig i Microsoft Dynamics 365

synko Labeling er løsningen for alle etiketteringsoppgaver i din bedrift knyttet til Microsoft Dynamics 365 Business Central (tidligere Microsoft Dynamics NAV eller Navision). Med synko Labeling kan du merke hele varelageret ditt med 1D-, 2D- eller RFID-etiketter. Selvfølgelig kan strekkodene på etikettene også vises i kombinasjon. Ved å definere forskjellige etikettformater, som for eksempel avhengig av artikkel, varegruppe, emballasjeenhet, emballasjetype, kunde osv., kan du merke varene dine akkurat slik du ønsker. Du kan også lage lagerfachetiketter og kundeetiketter via synko Labeling. Utskriftsadministratoren i synko Labeling styrer utskriften av etikettene på alle skriver typer tilgjengelig med Windows-drivere (etikett skrivere, laserskrivere [hvis etikettene skrives ut på ark], RFID-skrivere). Fleksibelt tilpassbart: Stort utvalg av etikettformater Sammenhengende sporing: Alltid bevis på bruken av etikettene
synko BarScan: Skanningsløsningen for Microsoft Dynamics 365

synko BarScan: Skanningsløsningen for Microsoft Dynamics 365

synko BarScan er den fullt integrerte skannerløsningen i Microsoft Dynamics 365 Business Central - synko BarScan er den fullt integrerte skannerløsningen i Microsoft Dynamics 365 Business Central (tidligere Microsoft Dynamics NAV eller Navision). Med synko BarScan registrerer dine ansatte informasjon med mobile lesere der hvor den oppstår – og det ved enkelt å skanne 1D-, 2D-strekkoder i ulike formater eller ved å lese RFID-etiketter. synko BarScan basert på Microsoft Dynamics 365 Business Central (tidligere Microsoft Dynamics NAV eller Navision) brukes med suksess til å støtte prosesser innen varehåndtering, produksjon og kontantsalg. Med synko BarScan får du et modent skannersystem som ikke etterlater noe å ønske. Rask tilgang til oppdaterte data uten kommunikasjonskostnader: Data er raskere tilgjengelige for beslutninger Enkel å bruke: Effektiv arbeid, begeistring blant ansatte Reduksjon av feil: Reduksjon av feil Fleksibelt tilpassbart: Modent skannersystem Transparent selskap: Fullstendig transparens, beholdninger etter FIFO
Microsoft Dynamics 365 Business Central - Dynamics 365 Business Central er en alt-i-ett forretningsløsning

Microsoft Dynamics 365 Business Central - Dynamics 365 Business Central er en alt-i-ett forretningsløsning

Dynamics 365 Business Central er en alt-i-ett bedriftsløsning som effektiviserer prosessene ved å koble sammen alle forretningsområder og støtter tverrfaglig samarbeid blant ansatte. Gjennom sentral datainnsamling får du en omfattende oversikt over alle viktige nøkkeltall, tar viktige beslutninger basert på dette solide datagrunnlaget, og holder alltid utviklingen av virksomheten din i fokus. Administrasjon av finansdata Akselerer finansavslutningen og rapporteringen gjennom intelligente arbeidsflyter og nøyaktige data, samtidig som alle krav til samsvar overholdes. Forbedret kundeservice Øk salgsmulighetene dine med hjelp av integrerte anbefalinger og en personlig tilnærming, og øk kundetilfredsheten gjennom en proaktiv service. Automatisert forsyningskjede Administrasjon av finansdata: Forbedret kundeservice Automatisert kundeservice: Prosjektgjennomføring Optimaliserte prosesser: Omfattende oversikt over alle viktige nøkkeltall Solid datagrunnlag: Utviklingen av virksomheten alltid i fokus
synko Pharma: Bransjeløsningen for forhandlere og produsenter - Basert på Microsoft Dynamics 365 Business Central

synko Pharma: Bransjeløsningen for forhandlere og produsenter - Basert på Microsoft Dynamics 365 Business Central

synko Pharma er den integrerte bransjeløsningen for forhandlere og produsenter av legemiddelprodukter. Den utvider systemstandarden fra Microsoft Dynamics 365 Business Central (tidligere Microsoft Dynamics NAV eller Navision) med bransjespesifikke funksjonaliteter. Du får dermed en IT-løsning på en globalt anvendt systemstandard som passer perfekt til din bedrift. Med synko Quality får du i tillegg en fullt integrert IT-løsning for kvalitetskontroll og -sikring i din bedrift, som er innebygd i Microsoft Dynamics 365 Business Central (tidligere Microsoft Dynamics NAV eller Navision). synko Components er den integrerte bransjeløsningen for industriell distribusjon og engros basert på Microsoft Dynamics 365 Business Central (tidligere Microsoft Dynamics NAV eller Navision). Dra nytte av vår langvarige erfaring innen farmasi, klientkommunikasjon og sanntids sporbarhet av partier. Optimaliserte forretningsprosesser: Fullt integrert kvalitetssikring Fornøyde kunder: Forbedring av kundeservice, bedre leverandørvurdering, tettere kundeforhold Effektive arbeidsflyter: Optimalisering og støtte av forretningsprosessene, rask og sikker utførelse av oppgavene Optimaliserte lager: Bedre kontroll over varelageret Transparent selskap: Sterk integrasjon av de ulike forretningsområdene, høyeste grad av åpenhet
kantkontakter

kantkontakter

Programvare for tilkobling av SIMATIC S7-PLS, SINUMERIK 840D- og Modbus TCP-styringer til IIoT-applikasjoner. ▪ Bruk over Docker-administrasjonssystemer, f.eks. Azure IoT Edge eller AWS IoT Greengrass ▪ Lokal konfigurasjon via webgrensesnitt eller fjernkonfigurasjon via REST-API ▪ edgeConnector 840D – tilgang til data i SINUMERIK 840D Solution Line og Power Line-verktøymaskiner ▪ edgeConnector Siemens – tilgang til data fra S7-300/400/1200/1500-styringer via OPC UA & MQTT ▪ edgeConnector Modbus – tilgang til data fra Modbus TCP-styringer via OPC UA og MQTT
synko Mobile: Tilgang til IT-data når som helst og hvor som helst

synko Mobile: Tilgang til IT-data når som helst og hvor som helst

Dynamics 365 Business Central er en alt-i-ett bedriftsløsning - Med synko Mobile har du alltid tilgang til dataene i IT-systemet ditt, uansett hvor du er. synko Mobile er tilgjengelig for iOS (iPhone, iPad), Android og Windows Mobile/Windows Phone. Dataene kan komme fra ERP-systemet ditt, for eksempel Microsoft Dynamics 365 Business Central (tidligere Microsoft Dynamics NAV eller Navision), eller fra andre databaser eller datakilder (f.eks. Excel). Det spiller ingen rolle om du drifter IT-systemet ditt internt i selskapet eller foretrekker en sky-løsning. synko Mobile samler dataene fra ulike datakilder etter behov og gjør dem tilgjengelige for deg online, både for lesing og skriving. synko Mobile kan dermed integreres fullt ut i din eksisterende IT-løsning. Dra nytte av vår langvarige erfaring innen kvalitetssikring og mobilitet. Med synko BarScan og synko Quality har du flere verktøy tilgjengelig som møter dine høye kvalitetskrav. Intuitiv å bruke: Bruken av synko Mobile er intuitiv. De moderne Flow-grensesnittene støttes alle. Fleksibelt tilpassbart: Gjør nødvendige endringer i din mobile applikasjon på kort tid.
pro-Report - Bautagebok App & Mangelhåndtering

pro-Report - Bautagebok App & Mangelhåndtering

Digitalt byggebok & mangelhåndteringsprogramvare: pro-Report er et digitalt byggebok som hjelper deg med å håndtere dokumentasjoner som byggebok eller mangelhåndtering på en programvarebasert og oversiktlig måte. Fordelene: • Mobil (iOS & Android) Med pro-Report kan du enkelt føre ditt byggebok i byggebok-appen og også koordinere mangelhåndteringen helt mobil. Med pro-Report har du kontoret ditt med deg på byggeplassen. • Tidsbesparelse pro-Report hjelper deg med å spare tid. Ingen mer etterbehandling av byggebøker: Registrer informasjon, bilder og oppgaver direkte på byggeplassen. Alle analyser og rapporter er tilgjengelige i byggebok-appen med ett klikk. • Komfortabelt & utvidbart For å utføre dokumentasjonsoppgavene dine så komfortabelt og effektivt som mulig, kan du utvide pro-Report med alle godkjennings- og mangel-kataloger. • Minimere ansvarsrisker Med pro-Report har du alltid en digital byggebok tilgjengelig, har kontroll over mangelhåndteringen med programvaren og kan optimalt styre underleverandører og leverandører. Slik begeistrer du som byggeleder dine oppdragsgivere. ______ pro-Report tilbyr som app byggebok-maler og mer pro-Report-appen gjør arbeidsdagen enklere med byggebok-maler, mangelhåndtering og automatisk værdataregistrering. All prosjektinformasjon er alltid synkronisert og tilgjengelig. • MOBILT KONTOR Med pro-Report har du alltid din digitale byggebok med deg på byggeplassen og kan samarbeide optimalt med din byggeplanleggingsprogramvare (f.eks. pro-Plan). • MOBIL REGISTRERING Registrer enkelt alle data direkte på byggeplassen i byggebok-maler, inkludert bilder, data, oppdrag og taleposter. Programvaren integrerer godkjennings- og mangelhåndtering. • DOKUMENTASJON & MANGELREGISTRERING Mangler kan registreres direkte i appen og dokumenteres med bilder, videoer eller taleposter. Programvaren lager automatisk byggebøker, inspeksjonsprotokoller og mangel-dokumentasjoner. • I KONTOR ALLTID ALLE DATA UNDER KONTROLL I desktop-applikasjonen til pro-Report har du tilgang til alle data og kan etterbehandle dem. Data synkroniseres og all dokumentasjon forberedes. • PRO REPORT FOR KONTOR Med pro-Report og tilleggsmodule som pro-BIM og Jour-Fixe-modul kan alle arbeidsprosesser registreres. Kontoret forblir den sentrale styringen for byggeutførelsen. • STANDARDISERTE OG TILPASSELIGE RAPPORTER pro-Report muliggjør komfortabel opprettelse av alle nødvendige rapporter og tilbyr fleksibilitet for spesielle krav. Gratis 30-dagers prøveperiode. • JOUR-FIXE MODUL pro-Report optimaliserer forberedelsen av arbeidsmøter med alltid tilgjengelige data og informasjon, slik at alle involverte kan koordineres optimalt. • PRO-BIM MODUL BIM-modulen muliggjør import av bygningsmodeller som IFC-fil, automatisk lokalisering av rom og konvertering av 3D-modeller til 2D-planer. • PRO-PORTAL pro-Portal tilbyr en omfattende løsning for effektiv byggeprosjektledelse og forbedrer samarbeidet med håndverkere, underleverandører og leverandører for å akselerere prosesser og optimalisere resultater. Hovedtrekk og fordeler: • Digital registrering av byggeplassaktiviteter, inkl. mangelhåndtering • Tilgjengelighet på mobile enheter (iOS & Android) samt på desktop • Værdataregistrering og dokumentasjon av byggeprogresjon i sanntid • Integrasjon med pro-Plan for optimalisert prosjektstyring • Moduler for Jour Fixe og BIM-import for omfattende byggeprosjektledelse Test pro-Report gratis i 30 dager!
Redner KI (kunstig intelligens) - Keynote-Speaker

Redner KI (kunstig intelligens) - Keynote-Speaker

Keynote-speaker om KI søkes? Din foredragsholder: Dr. Markus Dutschke Administrerende direktør og programvareutvikler Algorithmus Schmiede GmbH Vår foredragsholder Dr. Markus Dutschke klarer å formidle en solid forståelse av hvordan kunstig intelligens (KI) fungerer til et ikke-teknisk publikum. Og alt dette på en lett, uformell og underholdende måte. Hr. Dutschke vet nøyaktig hva han snakker om. Siden 2018 har han programmert KI-løsninger for bedrifter: helt personlig med fingrene på tastaturet. Samtidig har han også direkte kundekontakt, utvikler sammen med kundene løsningsstrategier og forklarer dem de nødvendige trinnene for en vellykket implementering av KI-prosjektet. Takket være denne posisjonen mellom utvikling og rådgivning har Hr. Dutschke utviklet en fin følelse for sine lyttere og bygget opp et bredt utvalg av anekdoter og eksempler som gir lytterne det nødvendige verktøyet for å kunne ta strategiske beslutninger i KI-prosjekter på egen hånd. Hans erfaringer fra ulike KI-prosjekter for forskjellige kunder gir innholdet i foredraget en praktisk tilnærming som virkelig inspirerer til gjennomføring. Keynote-temaer: KI-grunnleggende og bruksområder For tiden dekker Hr. Dutschke følgende temaer med sine foredrag. • Forstå KI: Teknisk funksjonalitet av KI forklart enkelt for et ikke-teknisk publikum • KI-bruksområder i industrien: Rapport om praktisk implementering av ulike KI-prosjekter i industriell kontekst • KI-bruksområder innen språkbehandling: Praksisrapport om KI-prosjekter innen språkbehandling og forklaring av hvordan ChatGPT fungerer Gjennom prosjektene til Algorithmus Schmiede får Hr. Dutschke stadig innblikk i de aktuelle trendene og utfordringene på de ulike områdene, f.eks. innen industriprogramvare, KI-utvikling og programvareutvikling automatisering.
Kunstig intelligens KI & Data Science

Kunstig intelligens KI & Data Science

Vi er spesialister innen programvareutvikling innen kunstig intelligens (KI / AI / Artificial Intelligence) og Data Science. Vårt spekter strekker seg fra rådgivning om utforming av et forsknings- og utviklingsprosjekt, gjennom den første dataanalysen, til selve programmeringen av programvaren. Vi dekker også vedlikehold og support innen programvareutvikling. Vi støtter deg i alle faser av din KI-applikasjon. Kunstig intelligens: For å løse ditt problem benytter vi ulike løsningsmetoder innen kunstig intelligens: f.eks. Nevrale nettverk, beslutningstrær, evolusjonære algoritmer, bildebehandling / Image Processing, Monte Carlo-metoder og Reinforcement Learning, for å nevne noen. Vi fokuserer målrettet på metoden som er best egnet for din bruksområde. Dette sparer utviklingstid og øker samtidig kvaliteten på resultatene. Data Science: Identifikasjonen av sammenhenger i komplekse datasett gir avgjørende fordeler innen områdene: • Kvalitetskontroll • Predictive Maintenance (forutsigelse av vedlikeholdsbehov) • Optimalisering av produksjonsytelse • Forutsigelse av produksjonsbelastning • Deteksjon av uvanlige hendelser Den riktige oppbyggingen av maskinlæringsmodeller for disse formålene krever imidlertid en del ekspertise. En enkelt identifisert sammenheng kan bety den avgjørende konkurransefordelen for deg. Dra nytte av vår ekspertise. Programmering av industriprogramvare Programvareløsningene vi utvikler brukes regelmessig i industrien. Vår industriprogramvare fokuserer på forklarbarhet (hvordan et bestemt resultat oppstår er klart og forståelig), nøyaktighet og robusthet. Her skiller industriprogramvare seg fra tradisjonelle programvareløsninger, for ingen har forståelse for at produksjonen står stille om vinteren fordi noen bare har trent på sommerdata. I programvareutviklingen er en ren kodearkitektur viktig for å håndtere de komplekse matematiske sammenhengene på en oversiktlig måte. Vi programmerer vanligvis programvaren vår i Python eller C Plus Plus.
smartLink SW-HT

smartLink SW-HT

Tilgang til HART-enheter koblet til Allen-Bradley, Schneider Electric eller R.Stahl kontroller og Remote I/Os for Emersons AMS ▪ Enkel og rask tilgang til HART-feltutstyr som er koblet til Allen-Bradley, Schneider Electric eller R.Stahl HART IO-moduler ▪ Transparent HART-kommunikasjon via det åpne HART-IP-protokollet ▪ Muliggjør fjernstyring av eiendeler, enhetskonfigurasjon og overvåking ▪ Ingen ekstra maskinvare nødvendig
Catia V5 / V6 - Design, Ingeniørfag, Systemer for Virtuelle Produkter

Catia V5 / V6 - Design, Ingeniørfag, Systemer for Virtuelle Produkter

CATIA: ledende CAD-system for konstruksjon og simulering av virtuelle produkter CATIA V6 3DEXPERIENCE er løsningen for krevende CAD "on premise" eller "on the cloud", fullt integrert i dokumenthåndtering og med støtte for alle vesentlige ingeniørprosesser. CATIA V5 er det ledende CAD-systemet i bilindustrien og oppfyller de høyeste kravene innen design, mekanisk konstruksjon og systemingeniørfag. Her kan du få informasjon og kjøpe, leie eller teste CATIA.
Digital Tvilling, 3D Databehandling, Produktgeometri, Gjennomsiktighet, Komponentsimulering

Digital Tvilling, 3D Databehandling, Produktgeometri, Gjennomsiktighet, Komponentsimulering

VT-DMU er bygget opp etter Lego-prinsippet. Alle moduler og grensesnitt kan kombineres fleksibelt. Basert på den prisbelønte programvaremodulen VT-DMU utvikler vi skreddersydde og individuelle programvareløsninger innen 3D-området. VT-DMU er løsningen for effektiv databehandling, maksimal transparens i store datamengder og virtuell geometrisk sikring: Uavhengig av om PDM-systemer utvides med ekstra funksjoner, komplette prosesser automatiseres, eller uavhengige applikasjoner er nødvendig, tilpasser programvaren seg individuelt. Du får en kraftig modulær teknologi fra oss som gjør prosessene dine mer effektive, og vi gir deg gjerne råd. Vi tilbyr tiår med ekspertise innen håndtering av 3D-data og geometri.
DELMIA - Digital Planlegging og Produksjon

DELMIA - Digital Planlegging og Produksjon

CAD for Produksjon og Produksjon: Digitalisering av prosesser, NC, roboter, ergonomi, prosessplanlegging DELMIA 3DEXPERIENCE er den innovative løsningen for krevende verkstedmaskinering (CAM) og gjør det mulig for deg å spare kostnader og tid.