STRATEGISK MARKEDSFØRING - Utvikling av en strategisk markedsføringskampanje. Markeds- og konkurrentanalyse.
ANALYSE: Valg av markedsføringsstrategi og avansert markedsstudie / Analyse av målgruppen og segmentering av markedet / Markedsundersøkelser, geografiske, sosio-demografiske og psykologiske analyser / Kvalitativ og kvantitativ analyse av etterspørselens og tilbudets attraktivitet / Studie av konkurrenter og bestemmelse av produkt-marked kombinasjonen.
POSISJONERING: Studie av leverandører og produktlivssyklus (utvikling, nedgang, modenhet osv.) / Liste over befolkningen av produkter og tjenester for målmarkedene / Definering av nøkkelfaktorer for bestemmelse av konkurransekraft / Industrielle markedsføringstjenester, kapitalvarer og mellomprodukter / Rådgivning for støtte til strategisk repositionering.
MARKEDSFØRINGSMIX: Differensieringsstrategier og evaluering av markedsføringsmiksen / Markedsføringsstrategier for turisme, restaurantvirksomhet og hotellmarkedet / Gjennomføring av strategiske kampanjer for offentlig sektor og lokalsamfunn.