PAKNINGSDESIGN OG ETIKETTDESIGN - Vi designer emballasje og etiketter for alle produktene dine
Det er viktig å understreke at emballasjedesign sannsynligvis er det elementet som gjør at merkevaren forblir i minnet gjennom produktpresentasjonen over lang tid. Derfor må designet ta hensyn til funksjonelle, gjenbrukbare og estetiske aspekter, slik at emballasjedesignet fremstår som attraktivt og blir et kraftig reklameverktøy for produktet, selv etter at det er blitt kjøpt av kunden.
Derfor inkluderer emballasjedesign en rekke design- og evalueringsprosesser som er essensielle for transport, logistikk, salg og senere bruk av forbrukere og brukere. Det søker ikke bare å beskytte og bevare produktet, men det gjør det også mulig å nå ut med produktpromoteringen til andre potensielle kunder. Siden emballasjedesign har en videre bruk fra kjøperens side, fungerer det som et reklameverktøy på grunn av det større rekkevidden produktbildet får.