Produkter for opc ua certification (9)

Sertifisering - Sertifiseringsfirma

Sertifisering - Sertifiseringsfirma

På den ene siden har etableringen av systemer for sertifisering av produkter og tjenester vist seg å være svært effektivt, både for å skape direkte kontakt med forbrukerne og for å gi dem en form for trygghet. I dag pågår det sertifiseringsarbeid for produkter og tjenester i mange land, spesielt i EU-landene. I Europa utvikler Den internasjonale standardiseringsorganisasjonen og i vårt land Tyrkisk standardiseringsinstitutt standarder for organisasjoner som produserer varer eller tjenester, slik at de kan produsere i samsvar med standardene og tilby forbrukerne kvalitetsprodukter og -tjenester. Gjennom disse standardene økes bevisstheten om kvalitet og overholdelse av standarder blant produsentene, samtidig som forbrukernes liv og eiendom sikres. I tillegg skapes det muligheter for forbrukerne til å velge pålitelig produkter og tjenester, og for å unngå å bli lurt når det gjelder kvalitet.
Systemsertifisering - Alt om systemsertifisering

Systemsertifisering - Alt om systemsertifisering

Systemdokumentasjonsarbeid omfatter ledelsessystemer. Målet med å implementere standardene som disse systemene bringer, er å kunne styre virksomheten på en mer stabil måte, imøtekomme kundens behov og dra nytte av de utallige fordelene som ledelsessystemene gir virksomheten. Faktisk er ledelsessystemer strukturer som alltid tvinger virksomheter til å ta et skritt videre. På denne måten er det svært viktig for hver virksomhet å bruke dem. I det brutale miljøet av kapitalisme er det svært vanskelig å både overleve og fortsette med tjenester og aktiviteter uten å gi avkall på kvaliteten. Gjennom ledelsessystemer kan organisasjoner få en klarere oversikt over fremtiden. Dette gir virksomheten en svært viktig fordel.
ISO 14001 Sertifikat - ISO 14001 Miljøkvalitet Sertifikat

ISO 14001 Sertifikat - ISO 14001 Miljøkvalitet Sertifikat

Som KALİTÜRK® tilbyr vi dere Miljøledelsessertifikat ISO 14000, som ikke er en produktstandard, men en systemstandard, og som fokuserer mer på hvordan noe produseres enn hva som produseres. Den er basert på overvåking av miljøprestasjon og kontinuerlig forbedring. Den krever overholdelse av betingelser definert av relevant lovgivning og forskrifter knyttet til miljøfaktorer. For å definere ISO 14001:2004 Miljøledelsessystemet (MLS eller EMS på engelsk) med generelle beskrivelser, kan vi si at: 1. Miljøledelsessystemet er en syklus av kontinuerlig planlegging, implementering, gjennomgang og forbedring av aktiviteter som organisasjonen utfører for å oppfylle sine miljømessige forpliktelser. 1.1. Miljøprestasjon tar ikke hensyn til interessene og synspunktene til relevante parter. Derfor utvides mulighetene for forbedring til å inkludere effekten av opplæring og samfunnsdeltakelse på organisasjoners aktiviteter og atferd, i tillegg til å redusere negative miljøeffekter.
ISO 27001 - ISO 27001 Informasjonssikkerhetsledelsessystem

ISO 27001 - ISO 27001 Informasjonssikkerhetsledelsessystem

ISO 27001-systemet er rettet mot beskyttelse av ikke bare personopplysninger, men også alle dataene til virksomheten. Systemet beskytter også all informasjon i ulike former, inkludert nettbaserte data og papirbaserte data. Det viktige her er at toppledelsen tror på og eier systemet, og at alle ansatte deltar. I ISO 27001-systemet er risikovurderinger sentrale. Risikovurderingsarbeidet inkluderer en rekke aktiviteter for å behandle, forebygge, håndtere og redusere risikoer. Disse aktivitetene må optimaliseres i henhold til virksomhetens risikomiljø og mål. For at risikovurderingene skal forbli effektive, er det nødvendig med kontinuerlige forbedringsarbeider.
ISO-rådgivning - Kvalitetsrådgivning

ISO-rådgivning - Kvalitetsrådgivning

TÜRCERT hjelper organisasjoner med prosessen for ISO-registrering i henhold til ISO 9001: 2015. TÜRCERTs ekspertkonsulenter gir kontinuerlig rådgivning i prosessen for å oppnå en ISO-sertifisering, samtidig som de sikrer at det endelige resultatet er i samsvar med organisasjonens kvalitetsmål. Noen selskaper velger denne ruten for å dra nytte av markedsføringsfordelene som følger med å være en registrert organisasjon. Andre kan bestemme seg for å gå gjennom denne prosessen for å vise en strukturell tilnærming i sin forretningsmetodikk; andre ønsker akkreditering på grunn av press fra leverandørene. Den vanligste grunnen er imidlertid at ISO 9001: 2008 gir et solid grunnlag for å øke konsistensen av et produkt eller en tjeneste, og dermed øke kundetilfredsheten.
ISO 27001 Informasjonssikkerhetsledelsessystem - ISO 27001 Sertifikat

ISO 27001 Informasjonssikkerhetsledelsessystem - ISO 27001 Sertifikat

Informasjon, uansett hvilken form den tar eller hvilken betydning den har når den deles eller samles, må alltid beskyttes på en passende måte. Mens mange eiendeler kan gjenopprettes ved tap, har tapt informasjon ingen økonomisk verdi. Derfor øker viktigheten av informasjon og nødvendigheten av å beskytte den i dagens skiftende og utviklende forhold. Informasjon kan brukes og lagres på mange måter; i skriftlige og elektroniske formater, muntlig, i ansattes hukommelse, og på mange andre måter. Informasjonssikkerhet beskytter informasjonen mot et bredt spekter av farer og trusler for å sikre forretningskontinuitet, minimere økonomiske tap og maksimere avkastningen på forretningsmuligheter og investeringer. Informasjon kan finnes i mange former. Den kan være skrevet og trykt på papir, lagret elektronisk, sendt via post eller ved hjelp av elektroniske midler, vist i filmer, eller uttrykt muntlig under samtaler.
ISO 16949 - ISO/TS 16949 Bilkvalitetsledelsessystem

ISO 16949 - ISO/TS 16949 Bilkvalitetsledelsessystem

ISO / TS 16949: 2009, sammen med ISO 9001: 2008, definerer kravene til kvalitetsstyringssystemet for design og utvikling, produksjon, og om nødvendig montering og service av produkter relatert til bilindustrien. ISO / TS 16949: 2009 kan anvendes på anleggene til organisasjonen som produserer deler spesifisert av kunden for produksjon og / eller tjenester. Støttefunksjoner, enten på stedet eller eksternt (som design sentre, hovedkontor og distribusjonssentre), utgjør en del av stedet for revisjonen fordi de støtter stedet, men kan ikke oppnå sertifisering alene i henhold til ISO / TS 16949: 2009. ISO / TS 16949: 2009 er anvendelig gjennom hele forsyningskjeden i bilindustrien.
ISO 13485 - ISO 13485 Kvalitetsledelsessystem for Medisinske Enheter

ISO 13485 - ISO 13485 Kvalitetsledelsessystem for Medisinske Enheter

ISO 13485-sertifikatet er faktisk ikke et absolutt krav for CE-merket medisinsk utstyr i henhold til EU-direktivene for medisinsk utstyr. Likevel blir det ansett som en harmonisert standard av Europakommisjonen. For overgangen til ISO 13485:2016-versjonen har medisinsk utstyrsprodusenter fått en overgangsperiode frem til 28. februar 2019. Produsentene må oppfylle kravene i ISO 13485:2016-versjonen innen denne datoen for å opprettholde sine eksisterende ISO 13485-sertifikater. Denne siste versjonen er i samsvar med EU-direktivene for medisinsk utstyr. Standardharmonisering tillater produsentene å bruke samsvar med standarden som bevis på overholdelse av relevante lovgivningskrav. Selskaper som skal sende medisinsk utstyr til EU-land vil bli vurdert i henhold til EN ISO 13485:2016-versjonen fra 1. april 2019.
ISO 16949 - ISO 16949 Bilkvalitetsstyringssystem

ISO 16949 - ISO 16949 Bilkvalitetsstyringssystem

ISO 16949-standarden er en standard som spesifiserer kravene til kvalitetsstyringssystemer, spesielt for bilindustrien. Den er utformet for å harmonisere ulike vurderings- og sertifiseringspraksiser globalt i forsyningskjeden for bilindustrien. Standarden ble først utgitt av Den internasjonale standardiseringsorganisasjonen (ISO) i 1999, og ble sist revidert i 2016. Den gjeldende versjonen er ISO 16949:2016. Når ISO 16949-standarden kombineres med kundespesifikke krav, fastsetter den også kravene for selskaper som produserer biler, tjenester og reservedeler. Den nyeste versjonen av standarden er redesignert basert på ISO 9001-standarden fra 2015, og er helt i samsvar med strukturen og kravene til kvalitetsstyringssystemet.