Produkter for management (204)

Skoleadministrasjonsprogramvare for Waldorfskoler

Skoleadministrasjonsprogramvare for Waldorfskoler

ATLANTIS skoleprogramvare tilbyr Waldorfskoler en skreddersydd løsning for effektiv administrasjon og støtte til deres spesielle pedagogiske behov. Med ATLANTIS kan ulike skole-spesifikke avgifter som skolepenger, opptaks- og bussavgifter effektivt faktureres. Programvaren muliggjør også fleksibel administrasjon av fag- og periodeundervisning samt opprettelse av individuelle, tekstbaserte vitnemål uten karakterer, noe som støtter de spesielle verdiene i Waldorfpedagogikken. Basismodulen til ATLANTIS dekker alle viktige administrative funksjoner, inkludert elev- og læreradministrasjon, klasseroms- og dokumentadministrasjon. Utvidelsesmoduler som faktureringsmodulen for skolepenger, søker-modulen og kursadministrasjonen tilbyr ytterligere muligheter for å optimalisere administrative prosesser. I tillegg kan moduler for videregående administrasjon, personaladministrasjon og timeplanlegging legges til. Hovedfunksjoner og fordeler: • Individuell fakturering av skolepenger med hensyn til spesielle betingelser • Støtte for periode- og fagundervisning med fleksibel kursadministrasjon • Tekstbasert vitnemålsopprettelse for en personlig og elevvennlig vurdering • Modulare utvidelser for videregående, personal- og timeplanlegging • Integrasjon med LDAP og WebUntis samt digitale klassebøker for en moderne skoleorganisasjon
Energistyringssystem for skip

Energistyringssystem for skip

NORISYNC 4 er vårt nye energistyringssystem (PMS) som optimaliserer genereringen og bruken av elektrisitet. Kjernen i systemet er den nye energistyringskontrolleren NORISYS 4 PMC. Den er basert på vår åpne automatiseringsplattform NORISYS 4, som er spesielt utviklet for å automatisere maritime applikasjoner. Som en skreddersydd løsning, håndterer NORISYNC 4 effektivt energifordeling, oppstarter og nedstengninger basert på belastningen til dieselgeneratorene, lastfordeling, synkronisering av kraften til generatoren og bruken av energilagringssystemet (ESS) i hybride og hel-elektriske fremdriftssystemer.
IntraSafety - Logistikkstyringssystem, kombinerer arbeidsmiljø og logistikkontroll

IntraSafety - Logistikkstyringssystem, kombinerer arbeidsmiljø og logistikkontroll

IntraSafety er resultatet av et vellykket forskningsprosjekt, støttet av BMBF. Høyt kvalifiserte partnere og konsortiemedlemmer som Chemion Logistik GmbH og BIBA Bremer Institut für Produktion und Logistik GmbH har deltatt under ledelse av tbm. Målsettingen om "sikkerhets- og effektivitetforbedring av trucker i intralogistikk gjennom intelligent IKT-bruk" ble oppnådd med IntraSafety-systemet og presentert med stor anerkjennelse fra BMBF. IntraSafety oppfyller alle funksjoner av NoColl-kollisjonsbeskyttelse – og det på et svært høyt sikkerhetsteknisk nivå (selvovervåket): - Kjøretøyplassering gir transparens - Områdebaserte hastigheter skaper sikkerhet - Ruteoptimalisering øker effektiviteten - IntraSafety registrerer også fotgjengere IntraSafety er det utmerkede "Best of 2017-produktet" i kategorien systemledelse fra initiativet Mittelstand.
IBM Db2® Database - En høyytelses relasjons DBMS med banebrytende AI-funksjoner.

IBM Db2® Database - En høyytelses relasjons DBMS med banebrytende AI-funksjoner.

Databasesystemer er og forblir uunnværlige når det gjelder lagring, bruk og behandling av data. Enten det er i varehandelsystemet, CRM, salg og markedsføring, regnskap, logistikk, produksjon eller organisasjon, lar de deg administrere databasene dine, kontrollere tilganger og sikre datakonsistens og -integritet. Våre eksperter viser deg hvordan du velger det riktige databaseadministrasjonssystemet. Slik har du ikke bare kontroll over dataene dine, men også over applikasjonene og analysene dine. IBM Db2 er et kommersielt relasjonsdatabaseadministrasjonssystem, høytytende og pålitelig. I dag mer trendy enn noen gang med fremtidsrettede AI- og datavitenskapsfunksjoner. Mer informasjon om løsningene og om lisens- og prismodeller får du i en første uforpliktende samtale - ring oss! Din kontaktperson: Elisabeth Krause, Tlf. 089 589394 23, elisabeth.krause@mip. Foto: shutterstock_1488412364
Skybasert Testutstyrshåndtering med IZYCHECK.IQ

Skybasert Testutstyrshåndtering med IZYCHECK.IQ

NYTT - Nettbasert testutstyrshåndtering i sanntid og uavhengig av sted. Fra varemottak til godkjenning av kostnadsoverslaget til fullføring av din kalibrerings- eller reparasjonsordre.
Styring av Endringsprosjekter

Styring av Endringsprosjekter

En vellykket endringsinitiativ eller transformasjon krever systematisk planlegging, gjennomføring og overvåking - samt et spesielt fokus på sosiale og emosjonelle aspekter. Vi i viadoo hjelper deg med å minimere risikoene ved en endring og maksimere nytten med tradisjonell eller smidig endringsledelse. For dette formålet lager vi, som objektive eksterne eksperter, sammen med deg en endringsarkitektur. Den definerer de nødvendige prosessene, verktøyene og ressursene. På grunn av vårt uavhengige perspektiv kan vi også hjelpe deg med å løse interne interessekonflikter, motstridende prioriteringer eller andre kontroversielle aspekter ved ditt planlagte endringsprosjekt eller din planlagte transformasjon.
Støtte og veiledning i innkjøp - hjelp med leveringsmangel, forhandlinger, kontrakter, kostnader, priser

Støtte og veiledning i innkjøp - hjelp med leveringsmangel, forhandlinger, kontrakter, kostnader, priser

Som bedrift eller offentlig etat står dere overfor stadig større utfordringer i innkjøpsprosessen. Ofte mangler det tid, ressurser eller stadig mer spesifikk ekspertise for å vurdere, klassifisere og forhandle tilbud på en måte som dere ønsker. Ubenyttede potensialer når det gjelder kostnader, betingelser samt uerkjente risikoer og avhengigheter til leverandører kan da være konsekvensene. Personalengasjement Personalutvikling Coaching "Trening på jobben" Leverandørsøk Kontraktsoptimalisering Forhandlinger Utsolgt vare betyr som regel ikke oppbrukt Varen dere trenger akutt, er allerede solgt til andre. Jeg går på jakt for dere og prøver å "få tilbake" varen fra andre eller åpne nye kilder. I tillegg kan jeg støtte dere i å minimere risikoen for å havne i en lignende situasjon i fremtiden.
synko Quality: IT-løsning for Kvalitetskontroll/-sikring

synko Quality: IT-løsning for Kvalitetskontroll/-sikring

IT-løsning for kvalitetskontroll/-sikring basert på Microsoft Dynamics 365 - Med synko Quality får du en fullt integrert IT-løsning for kvalitetskontroll og -sikring i din bedrift, innebygd i Microsoft Dynamics 365 Business Central (tidligere Microsoft Dynamics NAV eller Navision). synko Quality sjekker både fullstendigheten av stamdata og korrektheten av bevegelsesdata. For dette formålet kan kvalitetsstatus, analysemethoder samt målområder for ulike kvalitetsnivåer (også hierarkisk) fritt defineres i systemet. Slik kan synko Quality konfigureres slik at for eksempel en artikkeldatapost først kan brukes når alle nødvendige inndata er gjort. For kvalitetskontroll lagres målte faktiske kvaliteter i sanntid i ditt IT-system og er umiddelbart tilgjengelige for alle andre forretningsområder for videre bruk. For eksempel vil en batch kun bli frigitt for levering når kvaliteten på alle enheter i denne batchen er korrekt. Sikkerhet for logistikken: Løpende kontroll over aktuelle varebevegelser, sikring av kvalitetsstandard. Effektive arbeidsprosesser: Frigivelse eller sperring av bestemte data på mobile enheter. Transparens skaper tillit og sikkerhet: Analyser lagres bærekraftig i din IT.
Konsultasjon, Planlegging, Montering

Konsultasjon, Planlegging, Montering

I den grundige rådgivningssamtalen finner vi sammen ut hva din nye kulde-, klima- eller varmeanlegg må prestere. Deretter planlegger og monterer vi anlegget for deg. For alle industribedrifter og håndverksvirksomheter i regionen Weissenhorn, Ulm og Neu-Ulm er Granz det første valget når det gjelder planlegging og rådgivning innen kulde- og klimateknikk. Hos Granz står alltid en helhetlig, økonomisk og behovsorientert vurdering av oppgaven i fokus. Vi i Granz Kälte-Wärme-Klima følger våre kunder fra den første ideen gjennom hele levetiden til deres kulde- og klimaanlegg. Våre tjenester som totalleverandør inkluderer spesielt grundig, faglig rådgivning, planlegging og montering samt vedlikehold og service av alle klimaanlegg.
Lobster_data

Lobster_data

Standardprogramvaren Lobster_data gjør data- og systemintegrasjon enkelt. Lobster_data muliggjør sikker og sporbar overføring av forretningsrelevante data mellom ulike systemer og plattformer. Både internt i en bedrift og i en enkel tilkobling til eksterne partnerbedrifter, for eksempel tjenesteleverandører, leverandører og kunder. I tillegg kan forretningsdata ved hjelp av Lobster_data konverteres, manipuleres og berikes til strukturerte, redigerbare data i et grafisk grensesnitt. Enkelt, sikkert og fleksibelt. Uten programmering.
Utleide rengjøringstjenester - Hold kostnadene nede, spar penger

Utleide rengjøringstjenester - Hold kostnadene nede, spar penger

Med outsourcete rengjøringstjenester sparer du penger på vedlikehold, ansettelse, utstyr, uniformer, inventar og andre relaterte kostnader. Det er ikke din kjernevirksomhet, er dette virkelig hvor du vil bruke tiden din?
ISO 45001: 2018 - Rådgivning og Sertifisering av et Arbeidsmiljøledelsessystem

ISO 45001: 2018 - Rådgivning og Sertifisering av et Arbeidsmiljøledelsessystem

Forbedre kontinuerlig arbeids- og helsebeskyttelsen i selskapet og sørg for færre fravær og sykdom i virksomheten. Hva gir deg en ISO 45001:2018 sertifisering? - Reduksjon av ulykker og tidlig identifisering av risikoer - Omfattende oppfyllelse av lovpålagte og myndighetskrav - Du får økt rettssikkerhet - Økt tillit blant ansatte - Ditt omdømme øker betydelig (sterk ekstern påvirkning) NÅ Ring: 0731 725 400 90
Ventilasjonssystemer - Skreddersydde Luftfordelings- og Tankventilasjonssystemer, svært fleksible

Ventilasjonssystemer - Skreddersydde Luftfordelings- og Tankventilasjonssystemer, svært fleksible

Våre bølgete rør med hurtigkoblinger for ventilasjons- og avluftingsledninger kan leveres skreddersydd med fritt valgte glatte områder, ulikt kombinerte diametre og nøyaktige tilbehørsdeler. Den integrerte hurtigkoblingen garanterer en sikker forbindelse, reduserer lekkasjerisikoen og sparer verdifull vekt og monteringstid. Vårt sortiment av tankventilasjon omfatter alle ledninger fra avluftingsledninger i tanken, forbindelsesdelene mellom drivstofftank og sugesystem til opptaks-, spyling- og returledninger til aktivkullfilteret. I henhold til kundespesifikasjon utvikles bølgete rør-/flersjiktssystemer med integrerte ventiler og ferdig monterte hurtigkoblinger, som sikrer drift og tett forbindelse. Systemene er flammehemmende og temperaturbestandige opp til 140°C og tilbyr høy mekanisk styrke.
OptoMicroMed Pinsett

OptoMicroMed Pinsett

La Pinza OptoMicroMed brukes, blant annet, innen medisinsk teknologi, spesielt i produksjonen av linser. Med vårt produkt er det mulig å gripe og fjerne intraokulære linser uten kontakt. Kombinasjonen av ultralyd og negativt trykk med en spesielt designet sonotrode-spiss holder linsen uten kontakt. Dette eliminerer mikroriper og forurensning. I tillegg til lasting, lossing og grep, kan pinzaen også brukes til å klassifisere og separere substratet. Egenskaper ved Pinza OptoMicroMed: - Egnet for forskjellige dioptrier - Tilpassbar etter kundens spesifikasjoner - Kompatibel med alle robotiserte systemer - Egnet for rene rom
Objektannonsering

Objektannonsering

Vi tilbyr reklame- og designløsninger for bedrifter i og rundt Ansbach. Enten du er en enkeltstående selvstendig næringsdrivende eller en større bedrift. La oss gi deg råd på lik linje. Ingen unødvendig markedsføringsspråk, men ærlige svar på dine spørsmål, ønsker eller behov. Fra oss får du reklame tiltakene for din bedrift som du virkelig trenger, og ikke de vi ønsker å selge. Siden 1994 har vi vært aktive for kunder innen reklame i regionen.
Søk om KMU-innovativ med suksess - Søk om ditt utviklingsprosjekt med suksess og optimaliser finansieringen din.

Søk om KMU-innovativ med suksess - Søk om ditt utviklingsprosjekt med suksess og optimaliser finansieringen din.

Mange mellomstore bedrifter (SMB) står ofte overfor valget mellom SMB-innovativ og det Sentrale Innovasjonsprogrammet for mellomstore bedrifter (ZIM). Sammen vurderer vi støtte mulighetene og søker om FoU-prosjektet i det mest lovende programmet. Den viktigste forutsetningen for godkjenning av ditt støtteprosjekt er innovasjonsinnsats som går vesentlig utover dagens teknologi. Steinbeis Rådgivingssenter gir deg råd fra valg til søknad og sørger for at dine støttekrav blir ivaretatt.
Kravhåndtering for Alle Bransjer - Også Privat

Kravhåndtering for Alle Bransjer - Også Privat

Enten det er utenrettslig eller rettslig inkasso - vi hjelper deg med å realisere dine utestående fordringer. IGP Inkasso krever ingen medlemsavgifter og inndriver også enkelt- eller småkrav - dermed er vi interessante for alle bransjer og privatpersoner. 100% utbetaling av din fordring ved suksess, da våre gebyrer pålegges skyldneren. Ved manglende suksess påløper inkassokostnader for oppdragsgiver fra 20,- €. Enten det er utenrettslig eller rettslig inkasso - vi hjelper deg med å realisere dine utestående fordringer. Og med vår nettbaserte informasjon kan du når som helst kontrollere behandlingsstatusen for dine oppdrag. Har du gamle gjeldsbrev liggende? For oss er det et tema - mot et suksesshonorar tar vi gjerne over disse. Eller ønsker du å selge din fordring - vi gir deg et tilbud.
Oppstart av virksomhet, Grunnlån, Forretningsplan og Finansiering - 13 Trinn for en Vellykket Oppstart

Oppstart av virksomhet, Grunnlån, Forretningsplan og Finansiering - 13 Trinn for en Vellykket Oppstart

For gründere, gründere og unge entreprenører: De 13 viktigste punktene for en vellykket oppstart. Her finner du også muligheter og risikoer som du bør være oppmerksom på. Her finner du følgende temaer for en vellykket start på din yrkeskarriere som oppstartsgründer eller gründer. 1. Forretningsideen og yrkesmessig kvalifikasjon til gründeren. 2. Hvilket egenkapital er nødvendig ved oppstart, og hvilke krav må være oppfylt for å ha god kredittverdighet? 3. Hvor viktig er beliggenheten til mitt nye firma? 4. Oppstartsfinansiering med statlige tilskudd fra KfW-banken. 5. Oppstartsrådgivning og rådgivningsstøtte 6. Konkurranseanalyse for gründere 7. Markedsplan. 8. Salgsplan. 9. Omsetningsplan, kostnadsplan og inntektsplan for et ungt selskap 10. Likviditetsplanlegging før oppstart 11. Etablering av kontrollsystem og unngå feil 12. Hva er hensikten med konkurranseovervåking, hva gir det ved en oppstart? 13.
EXALEAD - Kunnskapsforvaltning for Alle Bedrifter

EXALEAD - Kunnskapsforvaltning for Alle Bedrifter

EXALEAD samler data fra enhver kilde i ethvert format og omformer denne informasjonen til strukturerte blokker av forretningsdata. EXALEAD samler data fra enhver kilde i ethvert format og omformer denne informasjonen til strukturerte og viktige blokker av forretningsdata, delt opp i grunnleggende enheter og relatert til hverandre, som kan brukes direkte til forespørsel og søk. Grunninformasjonen blir statistisk bearbeidet, slik at i tillegg til de vanlige treffene, kan målrettede avgrensninger via livekataloger effektivt føre til den søkte informasjonen. EXALEAD fører til strukturert kunnskapsforvaltning i bedrifter. En mulig anvendelse er bearbeiding av gjentakende og lignende deler.
ETRA Vogn DS

ETRA Vogn DS

Slepper for intern transport. Kvalitet laget i Tyskland! Denne raske og smidige slepperen håndterer ulike transportoppgaver i hele driftsprosessen. Et bredt utvalg av tilleggsutstyr i robust konstruksjon sikrer en skreddersydd løsning for hvert bruksområde. Kjørelengden kan, avhengig av batterikapasitet og belastning, være opptil 30 km. Våre fornøyde kunder kommer spesielt fra følgende bransjer: - Bilindustrien - Maskinbyggingsbedrifter - Logistikkbedrifter - Sykehus m.m. Slepperen DS fra ETRA er tilgjengelig i to versjoner som standard: DS 200 - Trekraft på 2.000 kg DS 300 - Trekraft på 3.000 kg Andre modeller med høyere trekkraft er tilgjengelige på forespørsel - også på kort varsel. Laget i Tyskland: Manufaktur fra Bayern. Typebetegnelse: DS 300 Trekraft: 3.000 kg
Implementeringsstøtte - Støtte til Implementeringer for Prosessoptimalisering

Implementeringsstøtte - Støtte til Implementeringer for Prosessoptimalisering

Er ideene dine for prosessjusteringer allerede implementert? Eller står endringene stille og påvirker ikke den daglige driften? Jeg støtter deg med min implementeringsveiledning ved innføring av nye eller endrede prosesser med hensyn til en ressursbesparende bruk av ressursene dine.
Kvalitetssikring i bilindustrien - Kvalitetsinspeksjon, Innkommende Vareinspeksjon, Q-Gate, Brannmur

Kvalitetssikring i bilindustrien - Kvalitetsinspeksjon, Innkommende Vareinspeksjon, Q-Gate, Brannmur

KVALITETSSIKRING med oversikt Tenk deg at... ... du mottar varer og produkter fra leverandørene dine og må viderebehandle dem i produksjonen din. Dessverre samsvarer de ikke helt med de angitte spesifikasjonene og blir derfor sperret for viderebehandling. Nå må komponentene sorteres etter kvalitetsnivåer og merkes deretter. Vi er din kvalitetsleverandør for bilindustrien og tar på oss kvalitetssikringen for våre kunder og deres leverandører som kvalitetskontrollører. Vi tilbyr alle våre kvalitets tjenester hos våre kunder på stedet, eller hvis du ikke har plass eller ønsker å unngå blanding av partier? Ingen problem! Med vår egen bilpark (40t, 7,5t lastebil, Sprinter) transporterer vi varene dine kostnadseffektivt og fleksibelt til vårt lager. Kvalitetsleverandør for bilindustrien Kvalitetssikring i produksjonen Kvalitetskontroller Kvalitetskontroller
10GBASE-T Switch FS S5850-48T4Q - Layer 3 Administrert Switch 48 Porter 10GBASE-T RJ45 FS S5850-48T4Q

10GBASE-T Switch FS S5850-48T4Q - Layer 3 Administrert Switch 48 Porter 10GBASE-T RJ45 FS S5850-48T4Q

Kjøp FS S5850-48T4Q administrerbar L3-switch (48 porter 10GBASE-T, 4 uplinks QSFP+ 40Gb). Utmerket pris-ytelse-forhold. Gratis teknisk støtte. Rask levering. 10GBASE-T FS S5850-48T4Q-switch støtter MLAG og rike IPv4/IPv6 rutefunksjoner. Som en 48-porters Ethernet-switch tilbyr den 48 x 100/1000M/5G/10GBASE-T, og 4 x 40Gb QSFP+ uplinks. Utstyrt med avanserte funksjoner som PFC, ECN og sikkerhetspolicyer som TACAS+, er denne 48-porters 10Gb-switchen ideell for datasentre, operatører og bedriftsnettverk. Hver 10Gb FS-switch er dekket av en 5-års garanti og kan returneres innen 30 dager. For mer informasjon, vennligst kontakt oss via fr@fs.com.
Heftemaskin tilbehør

Heftemaskin tilbehør

Hos oss får du det komplette utvalget av tilbehør til din truck samt ditt lager. Fra hjørnebeskyttelse og reolbeskyttelse til sikkerhetssystemer, sikkerhetsutstyr, feie- og rengjøringsutstyr, samt verkstedpresser, løfteutstyr, palletrucker og mange andre produkter, er GRUMA din rette samarbeidspartner.
Nagler for kabler 10-14 med 40 mm negler

Nagler for kabler 10-14 med 40 mm negler

Kabelklips for kabler 10-14 med spiker 40 mm Artikkelnummer: 2540 Dimensjoner: for kabler 10-14 med spiker 40 mm Pakkeenhet: 100, 5000
Munisjon i Luftbildeanalyse

Munisjon i Luftbildeanalyse

Over 70 år etter krigens slutt utgjør krigsmateriell som ammunisjon, tunge prosjektiler og bomber i bakken en alvorlig fare og utløser ansvar for byggherrer og byggepauser. Vi beskytter deg!
Tilleggs tjenestetilbud

Tilleggs tjenestetilbud

{"- Exchange Server":"- Exchange Server","- Mobile Device Management":"- Administrasjon av mobile enheter","- Passwortsicherheit":"- Passordsikkerhet","Cloud-Infrastrukturen:":"","- SQL Server":"- SQL Server","- Authentifizierung":"- Autentisering","Network:":"","- System Center":"- System Center","- Endpoint Security":"- Endepunktsikkerhet","Storage & Backup":"Lagring og sikkerhetskopiering","- Office 365":"- Office 365","EDV Solutions:":"","Security:":"","- Firewall":"- Brannmur","- Desktop Delivery":"- Desktop-levering","- Active Directory":"- Active Directory","- Wireless LAN":"- Trådløst LAN","- Switching":"- Switching","- Virtualization Platform":"- Virtualiseringsplattform","- Monitoring":"- Overvåking"}
Sertifisering Forberedelse og Oppgraderinger av Ledelsessystemer

Sertifisering Forberedelse og Oppgraderinger av Ledelsessystemer

Ekstern QM-rådgivning for sertifiseringsforberedelse av din bedrift. Ta kontakt med oss. Med lang erfaring og innovative QM-verktøy støtter vi deg i oppbyggingen av ditt ledelsessystem. Enten du sikter mot en enkeltsertifisering eller har bestemt deg for å gjennomføre en kombinasjonssertifisering. I henhold til dine behov tar vi gjerne på oss den omfattende forberedelsen av din bedrift frem til sertifiseringsklarhet, eller vi kan støtte deg punktvis i sertifiseringsprosessen. Med vår praksisorienterte rådgivning kommer du raskt og sikkert til det ønskede sertifikatet.
CUBE Energisparingssensor

CUBE Energisparingssensor

I stedet for å måle luften i kjølerommet, måler CUBE energisparende sensor direkte temperaturen på kjølevarene. Dette kan redusere energikostnadene med opptil 20%.
Etter salg - Kvalitetsledelse

Etter salg - Kvalitetsledelse

INGEN FÅR NOE FRA INGENTING!