Produkter for executive (5)

Verktøyopprettelse

Verktøyopprettelse

Opprettelsen av varige verktøy vil være avgjørende for suksessen til POS-rådgivning. På Excel først og fremst, vil det være mulig å overføre dem online: - Etablering av analytisk regnskap i selskapet og kategorisering av regnskaps- og kontantoperasjoner - Opprettelse av et kostnadsverktøy - Opprettelse av budsjettprosessen: budsjettprognose, sammenligning med det faktiske resultatet og avslutning av resultatet for inneværende år - Bygging av dashbord som muliggjør måling av ytelse i henhold til den ønskede strategien - Opprettelse av et verktøy for identifisering av HR-mål for ansatte og distribusjon av bonus/økning - Opprettelse av en forretningsplan (Strategi + Finans) over flere år - Opprettelse av et månedlig rapporteringsverktøy for å styre sin aktivitet og beslutninger
Finansieringssøk

Finansieringssøk

Søket etter tilskudd er lite kjent blant de fleste bedriftsledere. Faktisk er den naturlige reaksjonen ofte i Frankrike å blande sammen tilskudd og sosiale ytelser, eller å tro at bransjen ikke gir mulighet for tildeling av slike tilskudd. I praksis er virkeligheten en helt annen: det finnes mange ulike ordninger: regionale tilskudd, energistøtte gjennom CEE, … POS Conseil er her for å støtte deg gjennom hele finansieringsprosessen.
Gjentakende oppdrag

Gjentakende oppdrag

De gjentakende oppgavene er oppdatering, samt analyser som selskapet trenger for å styre sin virksomhet på en minimal måte! Implementering og kontroll av mål med ytelsesindikatorer Innledning og bevisstgjøring om begrepet margin Identifisering av forbedringsmuligheter for lønnsomhet Analyse av lager Styring av likviditet Rådgivning, oppfølging, korrigerende tiltak
Engangsmissjoner

Engangsmissjoner

De punktvise oppdragene som tilbys av POS Conseil er varierte. Her er en oversikt, men listen er ikke uttømmende! - Styring av resultat - Faktureringssyklus, arbeidskapital - Implementering av forretningsgjennomgang - Gjennomgang og optimalisering av faste kostnader (generelle kostnader) - Gjennomgang av juridisk form - Forhandlinger med leverandører: Kostnadsreduksjon / Optimalisering av innkjøp - Svar på anbud - Beregning av kostnader - Opplæring i Office-pakken (Excel, Word, fra nybegynner til ekspert) - Utvikling av beslutningsstøtteverktøy - Automatisering av gjentakende oppgaver
Oppstartsfasen

Oppstartsfasen

Denne første fasen er avgjørende i studiet av din virksomhet! Den består av en revisjon og analyse av den eksisterende organisasjonen: - Statusrapport: Analyse av aktiviteten over flere år, opplæring i virksomheten - Analyse av omsetning og marginer på forskjellige akser (Aktiviteter / Produkter / Leverandører) - Definisjon av DAS (strategisk aktivitetsområde) og målorganisasjon - Definisjon av standardtider, kostnadsdrivere, og analytisk oppdeling av aktiviteten - Definisjon av faktureringspunkter og gjennomgang av prisliste - Definisjon av nøkkelindikatorer KPI (Finans, drift) - Intervju med partnere (tredjeparter, medarbeidere, ledere) - Analyse av kostnadsplasser - Beregning av break-even-punkt - Råd og anbefalinger - Identifisering av datainnhenting (aktiviteter, prosjekter, tall, hovedbok)